مهره‌ شطرنج آماتورهای سایبری خواهیم شد
 
درباره وبلاگ
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 592
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 1182
بازدید ماه : 1182
بازدید کل : 144690
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 152
تعداد آنلاین : 1

خبر گزاری ((پایگاه))

سایت رسمی امام خمینی

سایت رسمی مقام معظم رهبری

سایت رسمی آیت الله هامشمی رفسنجانی

سایت رسمی سید حسن خمینی

این صفحه را به اشتراک بگذارید
paygah,news

 

استیو وزنیاک" یکی از بنیان‌گذاران "اپل"، نسبت به رواج تکنولوژی "کلود" (cloud) به شدت ابراز نگرانی کرد. وی با بیان این مطلب که در پی ذخیره‌سازی داده‌ها بر روی سرورهای‌ دوردست‌، کابوس‌های نگران‌کننده‌ای را پیش‌بینی می‌کند، گسترش این روند را "وحشتاک" توصیف کرد. 
  
بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، وزنیاک که به همراه "استیو جابز" کمپانی "اپل" را در سال 1976 تاسیس کرده است، در برنامه‌ای زنده مربوط به "استیو جابز"، اظهار داشت: «من در مورد تمام مسائل مربوط به کلود واقعا نگران هستم. فکر می‌کنم این مسئله بسیار وحشتناک خواهد بود. معتقدم طی 5 سال آتی با مشکلات ناگواری در این زمینه مواجه خواهیم بود.» 
 
وی در ادامه افزود که البته ممکن است این پیش‌بینی 5 ساله از نظر برخی بیش از حد خوش‌بینانه باشد، زیرا به عنوان مثال روز گذشته پس از نفوذ خرابکاران به کلود "مت هانان"، خبرنگار اسبق "گیزمودو"، فید توئیتر این وب‌سایت خبری مشهور در حوزه فضای مجازی هک شد. 
 
وزنیاک همچنین اذعان داشت که برخی کارشناسان معتقدند طی 15 تا 20 سال آینده تلاش برای داشتن امنیت شخصی در حوزه تکنولوژی، با وجود افرادی خرابکار که افکار پلیدی دارند، بیهوده خواهد بود. 
 
وی همچنین معتقد است که این پدیده مانند دوپینگ کردن قهرمانان ورزشی است. از این افراد تست گرفته می‌شود اما آن‌ها مکمل‌های هورمونی را پیدا می‌کنند که سرعت عمل بالایی دارند و آن‌ها را نسبت به تشخیص دوپینگ، مصون می‌دارند. این افراد همیشه یک گام جلوتر هستند.  
 
وی در ادامه به توصیف این مطلب که چگونه قوانین مربوط به کلود، زندگی انسان‌ها را دردناک‌تر خواهد کرد، پرداخت:«با کلود، شما مالک هیچ چیز نیستید. شما همه چیز را به امضاء خود واگذار کرده‌اید.» 


 
وی افزود:«هر چه قدر بیشتر همه چیز را به فضای وب منتقل کنیم، کنترل‌مان نسبت به آن را بیشتر از دست می‌دهیم.» آیا این همان چیزی نیست که کمپانی‌های نوین تکنولوژی می‌خواهند؟ آن‌ها کاری می‌کنند تا مردم احساس راحتی و داشتن کنترل پیدا کنند و سپس هر آن‌چه که این افراد انجام می‌دهند را ذخیره‌سازی، دسته‌بندی و حتی مطالعه می‌کنند و گاهی آن را به مشتری که بالاترین پیشنهاد را در حراجی بدهد، می‌فروشند. 
 

ما همه دوست داریم فکر کنیم کنترل امور را در دست داریم، اما حقیقت آن است که مهره‌های صفحه شطرنج خیالی آماتورهای این عرصه‌ایم که تفریحشان دسترسی پیدا کردن به زندگی دیجیتالی ماست.

"کلود کامپیوتینگ" (Cloud Computing) یا رایانش ابری، به سیستمی اطلاق می‌شود که در آن هارد دیسک یا هیچ نوع حافظه جانبی دیگری، به عنوان محلی برای ذخیره‌سازی اطلاعات وجود ندارد و تنها یک مانیتور و یک کیبورد، ارتباط شما با اطلاعاتتان را فراهم می‌کند. به این ترتیب هیچ‌گونه اطلاعاتی در سیستم شما ذخیره نمی‌شود، بلکه اطلاعات در سرورهای اصلی که اغلب در آمریکا و کانادا قرار دارند، ذخیره شده و به اشتراک گذاشته می‌شود.

ابراز نگرانی فردی که موسس و تا مدت‌ها نفر دوم کمپانی اپل -یکی از غول‌های عرصه تکنولوژی اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار- بوده است و به بالطبع بالاترین میزان اشراف و وقوف نسبت به مسائل این عرصه دارد را می‌توان زنگ خطر جدی برای مدیران، فعالان و حتی کاربران عادی این فضا به حساب آورد؛ زنگ خطری که اگر جدی گرفته نشود، آینده فضای سایبر از آنچه اکنون هست نیز غیر قابل پیش‌بینی‌تر خواهد شد.
 


Your Name :
Your Email :
Your friend:
Mail your friend:

Powered by weblogi.ir
این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب